شرح وظابف :
1- هماهنگی و نظارت و هدایت در طراحی و تدوین برنامه های تأمین سلامت در حوادث شامل :
الف- ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی
ب- مراقبت و درمان مصدومین و حادثه دیدگان
ج- ارائه خدمات بهداشتی به حادثه دیدگان در حوادث
د- پدافند غیر عامل دانشکده علوم پزشکی و واحدهای بهداشتی و درمانی
ه- استقرار سامانه مدیریت بحران در مراکز بهداشتی و درمانی ( HICS )
2- تهیه و تدوین برنامه های عملیاتی فراخور نیازها و شرایط موجود در منطقه و جمعیت تحت پوشش و نظارت و ارزشیابی مستمر آن
3 – رعایت موازین قانونی و دقت عمل در چهارچوب مقررات دولت و سیاستگذاری های کلان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
4- مشارکت دادن کارکنان و مدیران در فرایند تصمیم سازی و تشویق کار گروهی برای تصمیم گیری
5- زمینه سازی برای مستند نمودن فعالیت ها و تدوین و انتقال تجربیات مدیریتی به مدیران جایگزین
6- سازماندهی واحدهای تابعه و مدیریت در انتخاب افراد متخصص در پست های سازمانی مربوطه
7- نظارت و ارزیابی مستمر عوامل تحت مسئولیت و توجه به نقش اصلاحات در مواقع ضروری و بازخورد از سیستم
8- پاسخگویی مشفقانه و جلب رضایت ارباب رجوع و مشتریان درونی و بیرونی سازمان
9- توجه دقیق به اعتبارات و منابع مالی و سرمایه ای سازمان و صرفه جویی خردمندانه به منظور کاهش هزینه ها و بهره وری بیشتر از امکانات و ایجاد ظرفیتهای جدید
10- تلاش در جهت ارتقاء دانش یا بینش و مهارت های شغلی و حرفه ای و توسعه آگاهی های عمومی کارکنان
11- خلاقیت و نوآوری و ایجاد ظرفیت های جدید کاری
12- تلاش در جهت افزایش بهره وری و بهبود ارتقاء کیفیت خدمات سلامتی
13- توجه جدی به پژوهش و تحقیق و تشویق و ترغیب کارکنان به انجام تحقیق در رفع مشکلات حوزه عملکردی
14- تفویض اختیار به مدیران و کارکنان تحت سرپرستی در حدود وظایف تعریف شده
15- زمینه سازی جهت استاندارد نمودن فعالیت ها و اصلاح و بهینه سازی سیستم ها و روش های ارائه خدمات
16- جلب هماهنگی های بین بخشی مؤثر در سطح سلامت جامعه و برقراری مکانیزم های لازم برای جلب مشارکت مردم